پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 24 مهر 1395

در عاشورای حسینی صورت گرفت؛ ارائه خدمات درمانی به ۲۵ هزار زائر کربلا

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در عراق ، از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲۵ هزار  زائر حسینی در عاشورای کربلا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دکتر حمید کمالی با اشاره به اینکه چادرهای درمانی هلال تا شب شام غریبان به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه کرد، گفت: ۲۵٨۰۵ زائر از خدمات درمانی چادرهای هلال احمر شامل ویزیت ۲۰ هزار و ٨۵۰ ویزیت، ۴هزار و ۱۵۰ مورد تزریقات و پانسمان، ۵۵۰مورد اندازه گیری فشارخون، ۷۰ مورد تست قندخون و ۱٨۵مورد سرم تراپی بهره‌مند شدند.

وی گفت: دو چادر درمانی هلال احمر از روز هشتم محرم در بین الحرمین و خیابان جمهوری برپا و خدماتی چون ویزیت رایگان،   خدمات دارویی، تزریقات، سرم تراپی و جراحی های کوچک را به عزاداران حسینی در کربلا ارائه داد.

کمالی افزود: همچنین باتوجه به افزایش جمعیت زائران از کشورهای مختلف در روز عاشور، برای تسهیل دسترسی به خدمات درمانی تعداد چادرها به ۵چادر افزایش یافت.

به گفته نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در عراق، ۹ زائر ایرانی در ۴ روز گذشته برای مراقبت های بیشتر به بیمارستان های عراقی ارجاع شدند.

تیم ۵۰ نفره درمانی هلال احمر شامل پزشک عمومی، جراح، متخصص کودکان، ارتوپدی، قلب و عروق، گوش، حلق و بینی، طب اورژانس، داخلی، پزشک عمومی، پرستار و امدادگر خدمات درمانی را در این ایام به زائران ارائه کرد.

روتیتر